Rapportez les bugs

Modérateurs : Admin bis, fred, Admin anglais

cervantes
Joueur

Rapportez les bugs

Message par cervantes » 19 déc. 2014 22:26

La NOAA a des problèmes pour fournir les vents :

"Users,

Unfortunately we are in a very degraded state on the backup server that we couldn't anticipate until going through the 12Z cycle. In order to mitigate the strain on the backup server it has been decided to turn off all parallel feeds at this time. That includes:
GFS
GDAS
Global and Hurricane Waves
Great Lakes Wave
Air Quality
NWPS

It is still going to be possible that data will be delayed and we will have to address that situation if it comes to that. The expectation is that this data will be unavailable for the entire weekend. We will extend the evaluation periods of the models currently in their 30-day accordingly. We deeply apologize for this inconvenience and once the issue with the primary server is resolved we will resume all data flow to normal. A message will be sent out at that time to update users.

Users,
As of 15 UTC we believe the both the opendap issue and the ftp services issues have been resolved. I want to stress that this backup server is running on a degraded infrastructure, and that we will remain on these servers until we can switch back to the primary.

On Fri, Dec 19, 2014 at 8:55 AM, Carissa Klemmer - NOAA Federal <carissa.l.klemmer@noaa.gov> wrote:
All,
As of 1330 UTC we do see some issues since failing over. We are aware that OpenDap isn't updating for the 06z products, and that ftp services are not working. We are working to resolve these now.

On Fri, Dec 19, 2014 at 7:40 AM, Carissa Klemmer - NOAA Federal <carissa.l.klemmer@noaa.gov> wrote:
All,
We have failed over all services to the backup while we continue to troubleshoot the original problem. All data should be current at this time. Please keep in mind these servers are not a full backup and you will NOT be able to download anything under the "nonoperational" directory, mainly the HRRR. Our apologies for all the issues this may have caused you over the last few hours.

On Fri, Dec 19, 2014 at 3:53 AM, Carissa Klemmer - NOAA Federal <carissa.l.klemmer@noaa.gov> wrote:
NCEP is still troubleshooting a major issue and delays are up to 2 hours. We apologize for the trouble you may be seeing.

On Fri, Dec 19, 2014 at 1:32 AM, Carissa Klemmer - NOAA Federal <carissa.l.klemmer@noaa.gov> wrote:
At this time we are seeing all model data arriving to both NOMADS and ftpprd up to an hour delayed. System admins are investigating the issue."

wineblood
Joueur

Re: Rapportez les bugs

Message par wineblood » 19 déc. 2014 23:03

Bien vu Christian, je me suis acharné à relancer le chargement des vents sans succès, sauf
vers 17h ou c'est passé miraculeusement, je m'arrachais un peu les cheveux !! :?

blzblz
développeur

Message par blzblz » 20 déc. 2014 14:57

Salut,
Je suis sur la route alors je suis ça de loin, je viens de lire un mail d'alerte d'hier de gégé et je découvre ce fil.
Tout est rentré dans l'ordre ?
Il faudrait imaginer que les prévs glissent toutes les 12 heures en cas de chargement impossible, vu que ça peut arriver, la preuve; bon, toujours des améliorations à faire...

blackcat
Joueur

Message par blackcat » 19 févr. 2015 10:36

Je n'arrive pas à rester sur les prev à 12 ou 24 heures quand je positionne des waypoints, après chaque mise en place d'un waypoint, un refresh s'éffectue automatiquement et me remet les vents sur la prev 0h, du coup il faut recliquer sur prev à 12 ou 24 H pour continuer le positionnement du point suivant.

blzblz
développeur

Message par blzblz » 19 févr. 2015 21:01

Salut,
Ok, je comprends, faudrait conserver les prévs affichées lors du rafraichissement, ou au moins lorsqu'on pose des WP. Pas certain de le faire tout de suite, mais c'est noté.

blackcat
Joueur

Message par blackcat » 20 févr. 2015 11:28

Si ça ne gène que moi, faut pas se prendre le chou, mais il est vrai que cela serait quand même mieux

Francois31 Danfers
Joueur

Message par Francois31 Danfers » 20 mars 2016 19:02

Bonsoir à tous, il est 19h et toujours pas de vents nouveaux en ce dimache 20 mars. Avez vous ce même problème ?
Merci

Francois31 Danfers
Joueur

Message par Francois31 Danfers » 20 mars 2016 19:06

Je viens d'avoir un message de Gégé.
NOAA est en retard si à 19h30, NOAA pas fini, ils basculent sur +12 actuel

Répondre

Revenir à « Les vents »